II. RICHÁRD (RICHARD II)
Kállay Géza: ”’Bomlott húron tört ütemidő’: Nyelv és idő élete és halála Shakespeare II. Richárdjában”
in: Almási, Zsolt; Fabiny, Tibor; Pikli, Natália (szerk.) Élet és halál Shakespeare életművében: 400 éves jubileum
Budapest, 2017, 15-30.
IV. HENRIK, 1-2 (HENRY IV, 1-2)
Pikli Natália: “Licence to Laugh, Licence to Lie: The Naked Truth and Falstaffian Palpable Lies”
in: Farkas, Ákos; Simonkay, Zsuzsanna; Vesztergom, Janina (szerk.) Whack fol the dah: írások Takács Ferenc 65. születésnapjára: writings for Ferenc Takács on his 65th birthday
Budapest, 2013, 325-336.
V. HENRIK (HENRY V)
Szőnyi György Endre: „Kacsa/nyúl? Shakespeare V. Henrikének két filmváltozata”
Apertúra: Filmelméleti és Filmtörténeti Online Szakfolyóirat 2:4, 2007, 20.
[VI. HENRIK, 1-3] (HENRY VI, 1-3)
III. RICHÁRD (RICHARD III)
Kállay Géza: „’Itt nincsen más: én és én”: Tengelyi László a bűnről és Shakespeare III. Richárdjáról”
Liget: Irodalmi és Ökológiai Folyóirat XXXVIII: 4, 2015, 48-60.
Matuska Ágnes: „Valóságteremtő gépezetek Tompa Gábor III. Richárdjában”
in: Pandur, Petra; Rosner, Krisztina; Thomka, Beáta (szerk.) Hamlet felnevet : Írások P. Müller Péter hatvanadik születésnapjára
Pécs, 2016, 94-98.
Schandl Veronika: „Sasok, héják és kányák: A III. Richárd és a színházi szubverzió 1955-ben, Budapesten”
in: Géher, István; Tabi, Katalin (szerk.) „Látszanak, mert játszhatók” : Shakespeare a színpad tükrében
Budapest, 2007, 203-219.
Schandl Veronika: ”History – Performance – Memory: Richard III and the Subversion of Theatre in Hungary, 1955”
in: Krystyna, Kujawinska Courtney; Lawrence, Guntner (szerk.) Multicultural Shakespeare : Translation, Appropriation and Performance
Lodz, 2007, 51-59.